Twój cyfrowy sobowtór

Czy zdarzyło ci się szukać w Google informacji o samym sobie i trafiłeś na kogoś, kto ma takie same imię i nazwisko, ale nie nie jest tobą? To twój sobowtór z Google (Googlegänger) – sieciowy sobowtór. Może nawet nie istnieć realnie: może to być fikcyjna postać z książki, filmu, gry komputerowej…

Mam sporo siecowych sobowtórów – znani to między innymi polityk PiS i varsavianista. Znalazłem nawet dwie osoby, które urodziły się w tym samym roku… Nic dziwnego, sporo osób o moim nazwisku liczy się w setkach tysięcy. A czy ty masz swojego sieciowego sobowtóra? Może poznałeś go osobiście?

Źródło: Jessica Bennet, Do yo know your Googlegänger?, Newsweek, 21 października 2007.

4 Responses to Twój cyfrowy sobowtór

  1. Liczyłem na wnikliwą analizę problemu identity theft, a tu tylko takie coś. Mogłeś chociaż przytoczyć jakąś zabawną anegdotkę związaną z posiadaniem w/w sobowtóra z PiSu, to by się człowiek chociaż pośmiał. ;)

  2. Przecież to nie o kradzieży tożsamości to jest. Zarówno ja jak i inni mamy całkiem prawdziwe cyfrowe ślady.

    I jakoś nas nie mylą….

  3. Ależ wiem, że nie jest. Zasugerowałem się tytułem i liczyłem na kawałek dobrej sensacji, więc się zawiodłem. Ot, błędne założenie.

  4. Obserwator pisze:

    Taki ten wpis jak i cały ten „blog” – parę linijek na poziomie poradników onetu, inspirowanych (bo przecież nie kopiowanych) znalezionym w sieci cudzym materiałem.
    W skali 1-10: 2,5

Skomentuj

